© | | Снимка: Архив. | Провиснали плоскости от тавана, оголени кабели, неработещи асансьори - това е реалността, с която десетки русенци се сблъскват всеки ден, минавайки през новия подлез на жп гарата. Той беше открит официално преди пет години, но състоянието му днес е повече от трагично. Тъй като това е единствената връзка между кварталите над гарата с центъра, хората са принудени да изкачват всеки ден по няколко пъти 60-те стъпала. Модерният на външен вид асансьор е затворен и не работи, защото блокира при температури под 5 и над 30 градуса. Модерните плочки се превръщат в пързалка през зимата, а при дъжд водата не може да се оттича и подлезът се наводнява.
Проблемът с гаровия подлез не е от вчера. При строителството на преминаващия над гарата бул. "България" е бил унищожен дренаж, който отвеждал подпочвените води. В резултат на това подгизват основите на съоръжението и целия гаров комплекс. За ремонт са дадени 3,5 млн.лв., но безрезултатно.
Областният управител е спрял втори търг за нов ремонт, тъй като най-напред трябва да се направи геоложко проучване и да се изработи проект за правилното отвеждане на подпочвените води. Реалният ремонт обаче не може да се случи преди 2012 г. Ако подлезът отново се наводни или заледи, преминаването през него може да бъде ограничено.
Със заповед на областния управител вече работи междуведомствена комисия, която има изготвен план с конкретни задачи и срокове. Осигурени са и първите средства за геоложки проучвания в размер на 500 000 лв.
Източник: bTV |