Няма да има проблеми за граждани и фирми след закриването на НАП Русе | ||||||
| ||||||
Няма да има промяна в обслужването на граждани и малки фирми след преструктурирането на териториалната дирекция на НАП в Русе. Това съобщи изпълняващият длъжността директор Йордан Йорданов, цитиран от Дарик радио. От 1 януари 2010 година местната структура ще се преобразува в офис, където ще продължат да се извършват дейностите по приемане на декларации и събиране на данъци, но само от граждани и малки търговски дружества.
В 5-те дирекции на НАП в София, Пловдив, Варна, Бургас и Велико Търново ще бъдат създадени дирекции „Средни данъкоплатци и осигурители”, а в София вече съществува и структура, която обслужва големите данъкоплатци на държавата. За Русенски регион те са 24. Средните ще се определят по няколко критерия:оборот над 4 млн. лв., персонал над 40 човека, внесени данъци и осигуровки за 2008 година над 0.4 млн.лв., възстановени данъци в размер на над 0.4 млн. лв. За Русенска област тези данъкоплатци се очертава да бъдат малко над 150, съобщи още Йордан Йорданов. След утвърждаването им те ще бъдат уведомени и пререгистрирани по служебен път, без да имат ангажимент за това. Въпреки че ще бъдат пренасочени към дирекцията във Варна те ще получават преференциално обслужване, по-бързо възстановяване на ДДС и насърчаване на ползването на електронните услуги. Териториалният офис в Русе ще се измести в новата сграда до болницата, но вероятно това ще стане през пролетта на следващата година, съобщи Йорданов. Преструктурирането на НАП ще донесе икономия – намалени разходи на за около 7 млн. лв. годишно. За това ще допринесе и съкращаването на щата. За Русе вероятно ще бъдат освободени около 12 човека. Ще се подобри и контролно ревизионната дейност, като ще се работи на ротационен принцип-служители от Русе ще ходят в Разград и Търговище, а ревизори от тези градове ще идват в Русе. |