ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Първа копка на новата тягова подстанция в Русе, която не използва елегаз | ||||||
| ||||||
По думите на инж. Симеон Крайнев – ръководител на проекта от страна на фирмата изпълнител, новата тягова подстанция е важна не само за Русе, но и за железопътната инфраструктура в региона. Благодарение на проекта ще се осигури надеждно захранване на съседните жп възли, както и намаляване разходите за реактивна и капацитивна енергия на компанията. Дейностите включват и изграждане на система за управление и интегриране в съществуваща система за телеуправление и телесигнализация - SCADA, разположена в Горна Оряховица. По този начин ще отпадане необходимостта от постоянен оперативен персонал. Съоръжението се очаква да бъде най-модерното в района, изпълнявано до момента, като ще бъде свързано с контактната мрежа на НКЖИ. То включва и закрита разпределителна уредба, която ще бъде разположена в нова енергоефективна сграда. Проектът ще позволи при бъдещата електрификацията на Дунав мост при Русе да се захрани контактната мрежа на моста, като по този начин ще бъде възможна електрическата връзка между Румъния и България. Тяговата подстанция в Източна промишлена зона ще бъде и първата в страната, в която всички съоръжения ще са несъдържащи елегаз SF6 /серен хексафлуорид/, който е силен парников газ и вреден за околната среда. Европейският съюз води политика за преустановяване на производството на апаратура, работеща с химичното съединение. Тягова подстанция Русе е разположена по протежението на железопътната линия Русе - Каспичан - Варна. Линията е електрифицирана през 1983 г. с тягови подстанции Русе, Червена вода, Разград и Хитрино. На откриването на обекта присъстваха началникът на общинския отдел "Инвестиционно проектиране“ арх. Пламен Христов, председателят на Управителният съвет на НКЖИ инж. Емилия Никова, ръководителят на проекта инж. Нина Постолова, както и представители на фирмата изпълнител. В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани, а останалите се очаква да бъдат обновени до края на 2026 година. Съоръженията от този тип са пуснати в експлоатация преди повече от 50 години, като вече са в амортизирано състояние и с морално остарели технологии. Освен това те дават потенциални предпоставки за откази, течове на масло и замърсяване на атмосферата и почвата. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Преносимият климатик: "Модерна духалка" или алтернатива?
21:12 / 12.11.2024
БМВ пламтя в квартал "Родина"
13:41 / 13.11.2024
Какви са причините за главоболие при децата?
16:44 / 12.11.2024
Любим сериал се завръща на екрана
17:53 / 13.11.2024
Днес е празник, не трябва да се пътува
08:47 / 12.11.2024
Разплита се случаят с намерения труп на жена във врачанското село Добролево
15:49 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: