Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Разработиха годишна програма за управление на имотите общинска собственост
Автор: Екип Ruse24.bg 09:11 / 26.02.2009Коментари (0)176
Годишна програма за управление и разпореждане с имотите общинска собственост в Община - Русе за 2009 година разработи Клуб "Отворено общество" съвместно с експерти от Община - Русе. Подготовката на документа е част от изпълнението на проекта "Граждански контрол върху общинската собственост на Община Русе", който клубът реализира с финансовата подкрепа на Американската агенция за международно развитие, Фонд "България". Целта на проекта е да допринесе за по-добри условия за публичност и прозрачност в управлението на общинските имоти и ще гарантира гражданското участие и публичния достъп до информация.

В момента актовете за общинските имоти се попълват от служителите на ръка и се съхраняват на хартия. Макар че достъпът до информацията за имотите е публичен, на практика той е силно ограничен. От една страна, гражданите са затруднени заради мястото на съхраняване на актовете, с които те не могат да се запознаят без помощта на общински служител. От друга страна, пречка за достъпа на гражданите до наличния регистър е и невъзможността с него да се работи по начин, който дава бърза, пълна и леснодостъпна информация.

Като резултат от изредените причини сега гражданите не знаят с какви обекти разполага Община-Русе, в какво състояние са те, дали се стопанисват, кой ги наема, на какви цени и т.н., така че те не могат да оказват контрол върху общинската политика за управление на собствеността. Проблемът се задълбочава от това, че дори избраните ръководители на общината няма бърз и лесен достъп до тази информация в нейната пълнота и изчерпателност, което пък от своя страна може да се отрази негативно върху инвестиционната политика на Община-Русе.

Затова друга основна дейност, която предстои в изпълнение на проекта е създаване на публичен регистър на имотите - разработване на база данни, която ще дава възможност за електронно обработване на информацията и лесен достъп до нея, както и за контрол върху управлението на имотите.
Дейностите са обсъдени с общински служители, които вземат участие и в изпълнението им.

Проектът е пример за публично-частно партньорство между местна власти и НПО при решаването на проблема корупция. От една страна дава възможност гражданите да повишат доверието в общинското управление чрез достъпната и публична информация за управлението на общинската собственост. А това от друга страна намалява рисковете от корупционни практики в тази сфера и повишава имиджа да управляващите. Проектът е 12-месечен, работата по него започна на 1 септември 2008 г. Финансиране от Фонд "България" с 24 970 долара.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в България
Почина Лиъм Пейн
Парламентарни избори октомври 2024 г.
51-ото Народно събрание
Бюджет 2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: