ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Разработиха годишна програма за управление на имотите общинска собственост | ||||||
| ||||||
Годишна програма за управление и разпореждане с имотите общинска собственост в Община - Русе за 2009 година разработи Клуб "Отворено общество" съвместно с експерти от Община - Русе. Подготовката на документа е част от изпълнението на проекта "Граждански контрол върху общинската собственост на Община Русе", който клубът реализира с финансовата подкрепа на Американската агенция за международно развитие, Фонд "България". Целта на проекта е да допринесе за по-добри условия за публичност и прозрачност в управлението на общинските имоти и ще гарантира гражданското участие и публичния достъп до информация. В момента актовете за общинските имоти се попълват от служителите на ръка и се съхраняват на хартия. Макар че достъпът до информацията за имотите е публичен, на практика той е силно ограничен. От една страна, гражданите са затруднени заради мястото на съхраняване на актовете, с които те не могат да се запознаят без помощта на общински служител. От друга страна, пречка за достъпа на гражданите до наличния регистър е и невъзможността с него да се работи по начин, който дава бърза, пълна и леснодостъпна информация. Като резултат от изредените причини сега гражданите не знаят с какви обекти разполага Община-Русе, в какво състояние са те, дали се стопанисват, кой ги наема, на какви цени и т.н., така че те не могат да оказват контрол върху общинската политика за управление на собствеността. Проблемът се задълбочава от това, че дори избраните ръководители на общината няма бърз и лесен достъп до тази информация в нейната пълнота и изчерпателност, което пък от своя страна може да се отрази негативно върху инвестиционната политика на Община-Русе. Затова друга основна дейност, която предстои в изпълнение на проекта е създаване на публичен регистър на имотите - разработване на база данни, която ще дава възможност за електронно обработване на информацията и лесен достъп до нея, както и за контрол върху управлението на имотите. Дейностите са обсъдени с общински служители, които вземат участие и в изпълнението им. Проектът е пример за публично-частно партньорство между местна власти и НПО при решаването на проблема корупция. От една страна дава възможност гражданите да повишат доверието в общинското управление чрез достъпната и публична информация за управлението на общинската собственост. А това от друга страна намалява рисковете от корупционни практики в тази сфера и повишава имиджа да управляващите. Проектът е 12-месечен, работата по него започна на 1 септември 2008 г. Финансиране от Фонд "България" с 24 970 долара. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кого успя да разплаче брадата на принц Уилям?
14:40 / 10.11.2024
Кеворк Кеворкян: Най-малко 60 процента от българите засега са с целия си
22:55 / 10.11.2024
Първият сняг заваля! Вижте къде зимата дойде!
08:38 / 10.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: