Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Русе губи гарата си
Автор: Екип Ruse24.bg 14:53 / 21.02.2011Коментари (2)3317
©
Русе може да остане без централна жп гара. Скоростта, с която се деформират сградата и пероните от години, вече застрашава живота на стотици хора. А ако свръховлажняването на льосовия терен не бъде спряно, влаковете дори ще трябва да заобикалят крайдунавския град.

Резилът ще е още по-голям, защото от Русе през 1861 г. със султански ферман тръгва първата жп линия за Варна. "Нужно е спешно укрепване - подчерта заместник областният управител Петър Даскалов. - Ако гарата бъде обявена за опасна, по Закона за устройство на територията тя трябва да се затвори."

Гаровият комплекс пропада, въпреки че в последния ремонт са налети 1,3 млн. лв.Вода облива подлеза, който свързва гарата с близкия кв. "Дружба". В студа вътре течовете образуват ледени висулки, а стъпалата към фоайето са хлъзгави и мокри. Асансьорите за инвалиди и майки с деца са спрени поради опасността от авария.

Още преди 1 г. губернаторът Пламен Стоилов алармира ДАНС за парите, потънали в некачествено строителство, но резултат от проверката още няма.

Договорът за реконструкция беше възложен преди 5 години и половина от НК "Железопътна инфраструктура" на софийската фирма "Никстрой 2001" ЕООД. Той включваше укрепване на сградата и удължаване на подлеза.

Но дни след официалното откриване през 2008 г. началникът на гарата Емил Борисов алармира за дефекти в подлеза. Фирмата уж ги оправя, но няколко месеца по-късно от проливните дъждове и от снега мазилката пак започва да пада.

Влагата плъзва навсякъде от избилите повърхностни и подпочвени води. Според техническата експертиза те преовлажняват льосовата основа, тъй като е махната дренажната система при разширението на близкия бул. "България".

Покрай аварията се оказва, че на асансьорите нещо липсва и при ниски или високи температури не работят. Така ги е поръчала фирмата изпълнител. От "Никстрой" обаче отказват повече довършителни ремонти и спорът й с НКЖИ стига до съд. "Обявеният търг за изпълнител на ремонта преди година и половина така и не се състоя", уточни началникът на гарата Емил Борисов.

Миналия март специална междуведомствена група проучи района и стигна до много тревожни изводи.

Най-бързо потъват централното фоайе, стълбището и първи перон. Втори перон също поддава, деформират се и фасадите. Средната месечна деформация се следи от 2003 г. и стига до 14 пъти над допустимата скорост. Това налага спешни ремонти, но след тях започват нови деформации.

Над допустимите норми се слягат и близките сгради.

"Сградата на гарата пропада, защото не са направени нужните геоложки проучвания" - смята експертът инж. Георги Чонов. - За да се проследят деформациите и да се види колко е овлажнен льосът, трябва да се направят още две контролни геодезически замервания."

За последно теренът е изследван през 2003 г., а гарата - миналата годзина. Обаче досегашните проучвания обясняват как потъва сградата, не и какво точно става със земната основа.

Льосът се оголва и от жилищното строителство в района край гарата. Скатът е терасиран заради улици в квартала и при дъжд водата руква към гарата. Оттам тя плъзва и под близките жилищни блокове.

"Изходът е да се възстанови дренажната система, като скатните води се изведат извън гаровия комплекс и се заустят в градския колектор", препоръчва инж. Чонов. Според него аварийният ремонт трябва да обхване целия район, за да предотврати слягането на всички сгради. Пари ще се търсят от Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет.

Комисията би могла да финансира и проект на общината. Откъде ще дойдат спасителните милиони, засега не е ясно. Дори и да се намерят, строителството ще стане до 1-2 г. Дотогава жепейци и пътници ще стискат палци влаковете да не изскочат от релсите.

Източник: в. "Труд"







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ами наистина пак кмета ако беше на мястото си и милееше за Русе щеше да направи всичко възможно да придвижи нещата досега ане да казва само че взел някакви мерки еднократно и дотам-трябва да се изисква от изпълнителите постоянно и да се контролира а кой друг ако не кмета-както и за разкопаните улици в целия град заради тези водни проекти-докога ще го търпим???
0
 
 
За съжаление буквално се разпада под "светлото ръководство" на партията-майка. Даже и площада ни разкопаха, че да не може да се съберем на протест :)))
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Хороскоп за деня
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Пияна компания си извика линейка в Камено, единият би шофьора
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: