© | Екип от студенти и преподаватели от Русенския университет заминават за Лондон, където от 30 юни до 3 юли ще се състои международното състезание за енергийно ефективни автомобили Shell eco-marathon Europе 2016. Днес беше официалното представяне на болида в Русе. Машината е с тегло около 32 кг и може да развие максимална скорост от 36 км/час. Пилотът му - Илияна Минковска ще го управлява от легнало положение чрез волан, изработен на 3D принтер.
В церемонията по представянето участваха ректорът на Русенския университет - проф. Велизара Пенчева и членове на академичното ръководство, народните представители Пламен Нунев и Светлана Ангелова и изпълнителният директор на фондация "Русе - град на свободния дух" - Елена Минкова.
"Участието на отбора ни е доказателство за това, че в Русенския университет мечтите, науката и практическото приложение на знанията вървят ръка за ръка", каза в приветствието си ректорът проф. Пенчева.
Русенският болид ще се състезава в категорията "Прототипи" с електрическа батерия. В последните месеци екипът работи по подобряването на техническите параметри на електромобила, олекотяването на купето, новата кормилна уредба и създаването на система за телеметрия, която да отчита серия показатели в реално време.
Отборът на Русенския университет за трета година е сред участниците в надпреварата, която предизвиква студенти и ученици от целия свят да проектират, конструират и да се състезават с най-енергийно ефективните автомобили. В дебюта си през 2014 г. русенските студенти успяха да изминат 168.27 км с 1 кВтч, което им отреди 23-то място в крайното класиране в категория "прототипи", задвижвани с електрическа батерия.
През миналата година автомобилът успя да измине 213 километра с 1 кВтч енергия. Амбицията на отбора за тази година е да се нареди сред Топ 10 в своята категория. Освен това русенските студенти ще се сборят и за приза "Дизайн на превозно средство" - наградата признава най-оригиналното превозно средство по отношение на ергономичност, естетика, техническо изпълнение и разход на енергия. |