ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Русенският универсист с финална конференция по проект за обучителни методи с виртуална реалност | ||||||
| ||||||
Вчера, 25 януари (четвъртък) 2024г., в зала Сименс (2Г.204) на Русенски университет "Ангел Кънчев“ се проведе заключителна конференция по проект "VRinHE“ – Integrating Virtual and Augmented Reality in Higher Education Curricula - Интегриране на виртуална и добавена реалност в обучителните програми във висшето образование. Русенският университет е координатор и заедно с Българо-Румънска търговско промишлена палата и партньори от Австрия, Кипър, Гърция и Латвия успешно финализира проекта. Той е финансиран по програма Еразъм+ и е на стойност 259 015,00 евро, с период на изпълнение две години. Резултатите от проекта подпомагат преподавателите на всички нива в образователната система при въвеждането на нови технологии и обучителни методи, в подкрепа на дигиталната трансформация на професиите и формирането на необходими нови компетенции у бъдещите специалисти. Подходът на интегриране на добавена и виртуална реалност в образователното съдържание дава възможност за по-ефективно осмисляне на изучавания материал и за обвързването му с реалните производствени процеси и използваните от работодателите технологии. Това осигурява нова възможност за синхронизиране на образователните програми с потребностите на компаниите и пазара на труда, посочи зам.-ректорът на Русенския университет доц.д-р Десислава Атанасова, която е и координатор на проект VRinHE. Съвременните студенти много по-бързо и много по-добре възприемат информация, която им е представена в дигитален вариант. Навлизането на виртуалната и добавената реалност активизира участието им в учебния процес, освен това подобрява дигиталните и професионалните им умения. Екипът на проекта е разработил инструментариум, приложение и онлайн курсове за обучение (MOOC), които да улеснят навлизането на VR/AR във висшето образование, особено за специалности, които не са свързани директно с информационните технологии - като транспорт, бизнес мениджмънт, машинно инженерство, педагогика и социални дейности. Развитието на компетенции на преподаватели и студенти за използване на VR/AR технологии в учебните програми на различни университетски специалности е в съответствие със стратегическата цел за дигитална трансформация на висшето образование. На заключителната конференция бяха демонстрирани постигнатите резултати и беше показано как обучението чрез виртуална реалност може да подобри възприемчивостта на обучаемите, да ги подготви по-добре за очакванията на работодателите и да им даде възможност още в университета да решават реални казуси. Участниците в срещата посетиха и Центъра за върхови постижения - една от най-модерните лаборатории в Европа, оборудвана с техника, която позволява на бизнеса да тества свои продукти и процеси без излишен риск. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Преносимият климатик: "Модерна духалка" или алтернатива?
21:12 / 12.11.2024
БМВ пламтя в квартал "Родина"
13:41 / 13.11.2024
Любим сериал се завръща на екрана
17:53 / 13.11.2024
Днес е празник, не трябва да се пътува
08:47 / 12.11.2024
Какви са причините за главоболие при децата?
16:44 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: