Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Ръст от 17% на жалбите заради нелоялни търговци в Русе
Автор: Екип Ruse24.bg 09:42 / 04.02.2024Коментари (0)1089
© Facebook
Ръст от 17% на жалбите заради нелоялни търговци отчитат от Регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите в Русе. Повече от половината са за неприети рекламации на стоки и услуги, след тях се нарежда недоволството от монополистите - мобилни оператори, енергоразпределителни и ВиК дружествата. 1245 жалби са подали през миналата година потребители от Русе, Плевен, Ловеч, Габрово и Велико Търново.

"Най-често жалбите са свързани със стоки от бита, пренос на услуги, често се жалват и от договорите с мобилните оператори във връзка с преподписването на договори", каза пред БНТ Искрен Маринов – директор на Регионална дирекция Комисия за защита на потребителите.

Чести са и сигналите, свързани със сроковете за рекламация. 

Ивайло Илиев си купил акумулатор от верига магазини в Русе. Четири дни по-късно той отказал да работи.

"Казаха, че щели да го изпратят в София за становище. Аз не мога да разбера едно нещо – как хората, които си купуват акумулатори, ще чакат 30-дневен срок? Това касае гражданската отговорност, прегледите на автомобила", коментира Илиев.

Законът обаче предвижда само два срока за рекламация в зависимост от вида на стоката.

"В този случай законодателят е определил, че търговецът може да ремонтира или да замени съответната стока, като за това срокът е едномесечен. Съответно пък е предвидил, че стоки, които съдържат цифров елемент, там срокът е "разумен"... няма дефиниция кой срок е разумен. Ако търговецът не успее да отремонтира стоката или откаже, едва тогава може да се търси връщане на цялата сума или на част от нея", поясни Искрен Маринов.

Според Ивайло Илиев обаче това е поредния пропуск в българското законодателство в ущърб на обикновения гражданин. Смята, че срокът трябва да е строго класифициран за всяка една дейност.

"При покупка в интернет възможностите за връщане на стоките са по-големи, затова и все по-често се търсят онлайн търговци", коментира Искрен Маринов.

Заради повишения интерес към онлайн търговията и жалбите растат, но все още са в пъти по-малко в сравнение със сигналите за физически магазини. Най-често сигналите са за подвеждаща информация за туристически услуги и места за настаняване, както и с невъзможността да се свържат с интернет търговеца.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Влизането на България в Шенген
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: