
ЗАРЕЖДАНЕ...
Започва антикорозионен ремонт на Дунав мост | ||||||
| ||||||
Проектът на моста е разработен от Ленинградски тръст, тогава СССР, под ръководството на инж. Залицки, каза инж.Тодор Александров. В Русе за строителството са докарани над 200 вагона с машини за оборудване. Главен ръководител на строителството е инж. Леонид Саприкин. Началник на обекта от българска страна е Иван Найденов. Обектът е засекретен под номер 889 и затова тогава малко се пише за строителството му в централния печат. В момента от българска страна мостът се поддържа от ЖП секция - Русе, каза още инж. Александров. По същество мостът като конструкция е двуетажна ферма тип непрекъсната греда. На първото ниво е жп линията, а втората част - автомобилният път. Любопитното е, че средната част на моста е подвижна. Всяка година от 5 до 12 пъти тя се вдига обикновено при високи води на Дунав, когато минава по-голям речно- морски съд, уточни инж. Тодор Александров. Ежегодно съвместна румънско-българска комисия прави проверка за състоянието на всички съоръжения, включително и на подвижната част на моста. По всяка вероятност тази година проверката ще е през месец октомври, смята инж. Тодор Александров. Източник: агенция "Фокус" |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg