Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Учители: Мерките са неадекватни, искаме онлайн обучение
Автор: Екип Ruse24.bg 10:42 / 12.11.2020Коментари (14)767
©
Учители настояват незабавно да се премине към дистанционно обучение. Те са на мнение, че мярката трябва да остане в сила поне два месеца.

"Мерките, които се взимат в момента са абсолютно неадекватни. Ние, учителите работим във високорискова среда и на практика сме на първа линия. Знаете каква е ситуацията в училище - тесни класни стаи, голям брой ученици, няма дистанция", каза преподавателят от Варна Лилия Стоянова пред bTV.

 

Тя категорично заяви, че противоепидемичните мерки, приети от просветното министерство, не работят, тъй като има смесване на потоците от ученици. Според нея няма начин COVID-19 да се ограничи, защото се разпространява дифузно.

"Имаме много болни колеги. Много трудно се осигуряват заместници. Децата, в повечето случаи, прекарват вируса без симптоми, общуват с другите, не се карантинират. Здравната система се задъхва, накрая никой няма да получи здравна грижа - не защото лекарите не искат, а защото не могат", добави още Стоянова. 

 

Учителката уточни, че тя и колегите й влизат в клас само с маска, което не е достатъчна превенция. Тя е на мнение, че обучението в електронна среда е ефективно и качеството е достатъчно високо.

Още по темата: общо новини по темата: 11946
15.11.2024 »
14.11.2024 »
13.11.2024 »
10.11.2024 »
06.11.2024 »
06.11.2024 »
предишна страница [ 1/1991 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Аз съм преподавател в голяма гимназия. Седмично имам по 30 часа /вкл. лекторски/ , месечно 120 часа.Работното време на преподавателя включва времето за самоподготовка, проверка на контролни работи, участие в педагогически съвети,събрания, родителски срещи, оформяне на голяма по обем документация /особено за класните ръководители- отсъствия, извинителни бележки/,разговори и срещи с родители за проблемни ученици, участия в олимпиади, състезания, задължени сме да сме квестори при матури, приемни изпити др., проверяваме изпитни работи,участваме в работата на съответното обединение в училището,1 път седмично дежурство по коридори, проверявани сме за работата си от директори и инспектори и т.н. Може би нещо съм пропуснала... Дистанционното обучение е изключително трудоемко. Лично на мен ми отнема по 10 часа на ден- преподаване, разясняване на материала, упражнения, проверка на поставените задачи за деня и консултиране на ученика за пропуските. Нищо не може да замени присъствената форма и живия контакт. Почти всички преподаватели в нашата гимназия сме за присъствената форма на обучение.Но имайки пред вид ситуацията с kovid-19 , най-удачната форма в момента е обучението в електронна среда. За да се запази здравето и живота на ученици, учители, родители и близки. Аз лично преподавам на 14 паралелки с 27 ученика , това е контакт с 378 ученици +60 преподавателя+ непедагогически персонал, това прави седмично около 450 души. Класните стаи са малки, учениците са без маски. В междучасието постоянно трябва да се правят забележки учениците да слагат маски. Друг е въпросът как се говори няколко часа постоянно с маска, звукът не е същия, някои ученици не чуват, когато се прави проверка на поставени задачи сме над главите на учениците.Ако аз трябва да избирам бих избрала присъствената форма , но при нормални условия, а не в условия на пандемия. Има и други професии, при които се контактува с много хора. Например в магазин, аптека др. , но там влизат хора с маски , ограничен брой посетители наведнъж / в зависимост от площта/и стоят по няколко минути, не стоят по 6,7 часа. Повишаването на заболеваемостта е в пряка връзка с тръгването на учениците на училище, ползването на обществен транспорт др., както може би и от понижаването на температурите. Времето застудя и не може да се отварят непрекъснато прозорците на класната стая. В последните дни лицата с положителен резултат на PCR тестовете достигна около и над 4000 души. Не можем да пренебрегваме тези факти. Никога при дистанционно обучение когато има поставени въпроси или някой не е разбрал нещо не е било пренебрегвано от моя страна, защото знам ,че след като не е добре усвоен настоящия материал няма как да продължим напред т. е. има връзка между отделните уроци, които трябва да се приложат и на практика. Освен това се оказа, че тези ученици, които активно участват и учат в присъствената форма ,то същите продължиха по същия начин и в дистанционна форма. Има разбира се и изключения- например има ученици, за мое учудване се справят по-добре при обучение в електронна среда/ техният брой не е голям,но има/. Има и такива , които не присъстват в часовете,или отговарят неадекватно т.е. не внимават, не слушат в час, не се подготвят. Последните се налага да ги търсим чрез класните ръководители,родители, пишем забележки в електронния дневник. Миналата учебна година имах такива ученици- поставих срок за предаване на работите ,изчаквах ги, не представиха нищо - съответно оценка слаб. В края на учебната година голяма част от неприлежните ученици искаха по-високи оценки, дори отличен. За учениците, желаещи повишаване на успеха предоставих все пак контролна т.е дадох им шанс. Много малко от тях се справиха, защото имат пропуски, не учат системно. Казах им , че всеки е получил оценка в зависимост от усилията и труда , които е положил. Контролните са с точки и сборът от точките оформя оценката. Общо взето нивото на училището , в което работя е високо. В момента съм класна на 12 клас. В интерес на истината от родителите на учениците срещнах голяма подкрепа, за което им благодаря. Защото за учениците е важна не само училищната среда, но и семейната среда. В семейството да се контактува и обсъжда как се представя ученика, има ли проблеми и трудности в училище. И когато възникнат проблемни ситуации с общи усилия да бъдат решени. Имах такъв случай миналата година с момиче от моя клас- разболя се/ операция на стомаха и т.н./. Тя е много амбициозна и отличничка, но поради заболяването си понижи успеха. Трябваше да разговарям с колегите да и дадат шанс и че ще се справи. Момичето не ме разочарова, защото вече сме 5 години заедно и се познаваме.Понякога се налага да се правят изключения като в конкретния случай. Но не и при здрави ученици, които ги мързи или не им се учи. Когато учениците са активни, имат желание да учат, стараят се мисля ;че не е проблем 2 седмици или 1 месец дистанционно обучение и после отново присъствено. Последните указания са, че двете форми ще се редуват в зависимост от ситуацията.А и когато учехме присъствено имах и ученици на дистанционно обучение. Не е проблем включва се компютъра в класната стая и те слушат всичко, което се прави в час, включително и те пишат домашни или правят упражнение. Когато има желание намират се и начини и средства за постигането им.Бъдете здрави и вие и семействата ви !
0
 
 
Учителите са в пълното си право да настояват за това в предвид на зачестилите смъртни случаи в тяхното съсловие. Децата и тинейджърите карат вируса почти без симптоми, но го разнасят. Идете и погледнете двора на едно училище по време на междучасие и сами можете да си отговорите на въпроса дали има или няма смесване на ученици. Случайно или не, но покачването на броя на заразените започна именно с отварянето на училищата.
-1
 
 
Стига са мрънкали били на първа линия като, че ли голяма част от другите професий не са на първа линия. Ослади им се на учителите ,че как няма да им се ослади като това е сладка работа ,че кой не иска така по този лесен начин да си изкарва парите. Учителите в момента никой не ги контролира за нищо дали са влезли online ,дали са провели някакъв час и с каква продължителност е той,какво са предали като нов материал . Нищо и никой не знае какво вършат и с какво работно време са. Те много добре знаят ,че когато си на непълен работен ден не трябва да вземаш пълна заплата.Не малко са и случаите в които колкото и грозно да звучи учители са причина за проваляне на часовете правейки умишлено саботажи инсценирайки и изтъквайки като причини технически проблем на платформата или пропадане на интернет връзката.А в същото време си вършат къщната работа и излизат да си пазарят. На кой не му се иска да взима пълна заплата ( и то не малка вече) без да се извърши и отчете никаква дейност. Учителите са виновни за неграмотността на учениците,които са без елементарни познания. Предлагам Министъра на просветата да преразгледа своите намерения за онлайн обучението в дългосрочен план и да вземе строги и адекватни решения относно работата и заплащането на учителите в дистанционна среда. Недопустимо е със 30 астрономически часа на месец я ги има я ги няма да взимаш пълната си основна брутна заплата от 1085 лева. Всички родители недоволни от ефективността на дистанционното обучение предлагаме докато трае то всички учители да получават заплатите си наполовина . Ако това се случи ще видите колко бързо учителската гилдия ще смени тактиката и ще поискат веднага присъствено обучение забравяйки веднага ,че са на първа линия.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Формула 3 сезон 2024
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: