ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Никога не се е качвал на самолет и асансьор, но високите скорости са били в кръвта му | ||||||
| ||||||
Модена обаче става известна по света с нещо коренно различно. Наричат я "Столицата на двигателите“, защото на територията на града са се помещавали и все още функционират едни от най-известните заводи за производство на автомобили, като Ламборджини, Де "Томасо“, "Пагани“ и "Мазерати“. Марката, чиито корени и развитие са неразривно свързани с Модена, обаче е "Ферари“. Нейният създател е не само родом от този град, но през годините става част от градската митология. Той никога не е пътувал със самолет нито се е возил на асансьор, но е бил любител на високите скорости и се е състезавал за "Алфа Ромео“. Малкото пъти, когато някой журналист е успявал да вземе интервю от него, той винаги го е посрещал с тъмни очила, поставяйки по този начин параван между себе си и публичността. Друга негова странност е, че от 50-те години нататък започва да се подписва само с лилаво мастило, в памет на баща си, който правел копия на всички свои писма с мокър печат в ярко лилаво. Това са само част от привичките на Енцо Ферари, за които си спомнят неговите подчинени. Описват го още като взискателен, непреклонен дори леко манипулативен. Поддържал е близки отношения със своите състезатели, но във фирмата му е имало ясна йерархия и отговорности - в края на деня негова е била последната дума. Енцо Ферари, за чийто живот Майкъл Ман прави биографичен филм, беше един от най-известните автомобилисти на всички времена и основател на автомобилната империя Ferrari, а заради бурния си живот беше любимец на таблоидите. Енцо е роден на 18 февруари, в един снеговит ден, през далечната 1898 г. в италианския град Модена. От малък той е очарован от света на автомобилите и обича скоростта и адреналина, които изпитва, докато шофира. На 16 години е призован да служи в Първата световна война, където е автомонтьор. През 1916 г. бащата и братът на Ферари умират от разразилия се италиански грип докато се сражават като част от екипа на военновъздушните сили. Самият Енцо също се разболява и едва оцелява, но поради тежкото му състояние е освободен от военна служба. Голямата война му отнема брата и бащата, а когато се завръща у дома, разбира, че със семейния бизнес е свършено. След войната той се завръща в Торино и постъпва на работа във Fiat, но скоро е уволнен. Започва да се движи в компанията на хора, свързани със света на автомобилните състезания. Следващата му работа е в Alfa Romeo. Започва да се състезава в ралита и да печели титли и състезания, но иска да стане търговски представител на Alfa Romeo. По това време той среща и първата си съпруга Лаура Доменика Гарело, член на богато семейство от Торино, и вижда в нея възможност да реализира своите бизнес възможности. Въпреки че има спекулации, че тя е проститутка, двойката се жени през 1923 г., а Енцо веднъж казва, че не го интересува какво прави Лаура, стига да има жена до себе си, която да му помага да успее в бизнеса. Бракът е проблемен от самото начало и тъй като майката на Доменика и Енцо не се разбират добре, нещата се влошават, когато тя започна да живее с тях. Енцо обаче се заема с работата си и скоро проектира първия състезателен звяр за Alfa Romeo – моделът P1, предшественикът на Формула 1. С течение на времето Енцо Ферари става лидер на отбора от пилоти, основавайки отбора Scuderia Ferrari за Alfa Romeo. През 1923 г. Енцо печели първото си Гран При в Равена. Именно тогава той среща родителите на легендарния италиански ас, герой от Първата световна война – Франческо Барака. Впечатлени от куража и дързостта, с които се състезава, те му предлагат да вземе герба на фамилията им черен кон, изправен на задните си копита, който да му носи успехи и да го води към челните места. Оригиналното изображение е на буен червен мустанг върху бял облак, Ферари обаче решава конят да е черен, както са го рисували върху самолетите си бойните другари на Барака в знак на почит след преждевременната му смърт. Така Енцо се сдобива с бъдещата си емблема, която изпъква на яркия жълт фон, който е цветът на град Модена. Той напуска Alfa през 1937 г. и основава собствена компания Auto Avio Costruzioni, която произвежда части за правителството на Мусолини по време на Втората световна война и проектира първата кола Ferrari - Auto Avio Costruzioni 815. Той построява фабрика в град Маранело, недалеч от Модена, и така среща Лина Ларди, с която влиза в страстна връзка и има извънбрачно дете, синът му Пиеро. Тъй като разводът е бил незаконен в Италия, той остава незаконно дете до смъртта на Лаура, когато Ферари го признава, а по-късно му остава и процент от компанията. Именно в личен план Енцо понася вторият голям удар в живота си, когато първородното му дете – Алфредо - умира от мускулна дистрофия едва на 24 години. Многообещаващ инженер и бъдещ наследник на баща си, Дино си отива твърде рано и оставя огромна празнина в сърцето на Ферари. Така Енцо започва да води паралелен живот - има две семейства в един град, а Доменика и Лина не се познават. Енцо прекарва все повече време с другото си семейство. Той напуска Доминика. Двойката обаче така и не се развежда, а дългият и тъжен брак от повече от 50 години приключва със смъртта на Доменика през 1978 г. Енцо никога не се пенсионира, до смъртта си той е главният човек на Ferrari. Той почина през 1988 г., заобиколен от семейство и приятели на 90-годишна възраст, оставяйки след себе си една от най-големите автомобилни империи. Кариерата на Енцо е най-добре обобщена от самия него: "Ако можеш да мечтаеш за нещо, значи можеш да го постигнеш“. Така и започва всичко – с един детски блян и любов към високите скорости, за да стигне до черния мустанг върху лъскава червена броня. В епоха, когато колите не са били особено привлекателни, Енцо е новаторът, който показва, че автомобилът може да е перфектната комбинация от технология и елегантност. |
Още по темата: | общо новини по темата: 5929 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/989 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ергенка - бизнесменка с 6 фирми
16:12 / 20.11.2024
Интересно явление тази сутрин
10:43 / 20.11.2024
Време е за нещо ново
09:50 / 21.11.2024
Напусна ни Мила Власковска
10:14 / 21.11.2024
Изпращаме помощ на Газа
15:08 / 20.11.2024
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: