Седем сдружения между чуждестранни и български фирми и една европейска компания се явиха в търга за проучване на интермодалния терминал в Русе, финансиран от схема на трансевропейската транспортна мрежа (ТЕN-T). Всички бяха допуснати до участие след преглед за съответствието на документите от тръжната комисия, в която участват шест представители на възложитела Национална компания "Железопътна инфраструктура", един външен консултант и наблюдаващ от Министерството на транспорта.
Обединение между италианската "Нет инженеринг" и българската "Трансгео" е първият участник по реда на подаване на офертите. Втори е консорциумът между гръцката "Планет" и испанската "Адванс Лоджистик груп" АД. Следват "Дойче бан Интернешънъл" в съдружие с "Транс елинженеринг". Четвъртият участник е консорциум "Хинек", в който се включват известните като консултант на Дунав мост 2 "Хай поинт Рендел" (Великобритания) и "Инжероп" (Франция), с тях е ибългарската СД "Екип 2000". ГД "Судоп" се състои от чешката "Судоп Прага" и българската "Ролплюс". "Консултант за интермодален терминал Русе" е шестият участник, в него се включват две фирми - испанската "Иберинса", която изпълнява техническата помощ за жп проекта Видин - София, и българските "Транссистем" и "Геотехноинженеринг".
В сравнение с тръжната процедура за интермодалния терминал в Пловдив на 8 май в русенския търг от 11 май се появи германската "Пойри Инфра", която единствена участваше самостоятелно.
Тя е известна по-скоро с явяване на търгове за водни проекти, но и с жп обекта за София - Перник - Радомир, договорът за който е подписан през август 2008 г. Осмият участник е консорциум между две италиански фирми - "Италфер" АД и "Текник кънсалтинг инжиниърс", и българската "Трапс - Тома Йоцов".
След преглед на документите и техническите оферти комисията трябва да излезе с решение и да покани одобрените участници за отваряне на ценовите оферти. Това трябва да стане до 5 август.
Източник: в."Строителство градът" |